• Veilig online betalen
  • Snelle levering
  • Deskundige klantenservice
Hottuning - Voor al uw auto onderdelen

Winkelen bij Hottuning.nl

Online winkelen is leuk en vooral erg gemakkelijk: je hoeft de deur niet meer uit om producten te kopen en vaak heb je de nieuwe producten al binnen enkele dagen in huis. Het is dan wel van belang dat de producten die je wilt bestellen snel en goed beschermd worden bezorgd, dat je persoonlijke gegevens veilig zijn en je gegevens veilig worden opgeslagen en bewaard.

Wij streven ernaar om onze klanten een zo optimaal mogelijke service te bieden. Op deze pagina geven wij daarom antwoord op de meest gestelde vragen aan onze klantenservice. Indien het antwoord op je vraag hier niet bij staat, neemt dan gerust contact met ons op.

Wij zijn bereikbaar via onderstaande gegevens:

  • Hottuning.nl
  • Galileistraat 4
  • 7131 PE Lichtenvoorde
  • Telefoon: +31 (0)544 3719 74
  • E-mail: klantenservice@hottuning.nl
  • KvK nummer: 09152590
  • BTW nummer: NL-101501067.B01

Veilig betalen via een beveiligde omgeving

Wij hanteren verschillende richtlijnen en hebben diverse acties ondernomen om winkelen bij Hottuning.nl zo veilig en gemakkelijk mogelijk te maken.

Bij Hottuning.nl kun je producten binnen veertien dagen probleemloos terug sturen en je betalingen worden veilig verwerkt. Hottuning.nl is uitgerust met een SSL certificaat, dit betekent dat je gegevens worden opgeslagen in een beveiligde omgeving.

Betalingen aan Hottuning.nl verlopen via Icepay, een bedrijf dat betalingen in een beveiligde omgeving faciliteert.

Levering en levertijd

Wij hebben ruim 125.000 producten in ons assortiment, maar hebben deze niet allemaal zelf direct op voorraad. Wij proberen je bestelling altijd binnen 3 werkdagen bij je te bezorgen. Voor producten die wij wel op voorraad hebben geldt dat wij deze direct opsturen en meestal heb je deze de volgende werkdag al in huis.

Levering en levertijd

Er zijn soms omstandigheden (overmacht) waardoor levering langer duurt. Is deze periode langer dan vijf werkdagen dan zullen wij altijd contact met je opnemen. Wil je exact weten wanneer je bestelling geleverd wordt, neem dan contact met ons op.

Betaling

Bij ons kun je op verschillende manieren betalen. Iedere betaalwijze heeft zijn eigen voordelen. Heb je vragen over een betaalmethode of is er een andere manier waarop je wilt betalen, neem dan contact met ons op.

iDeal

85% van de Nederlanders die online een bestelling plaatst, betaalt inmiddels met iDeal. Als je kiest voor iDeal word je direct naar de veilige omgeving van je eigen bank geleid. Van hieruit kun je de betaling direct voldoen, zoals je gewend bent met internetbankieren. Het grootste voordeel van iDeal is dat de betaling direct wordt voldaan en wij hier een melding van ontvangen. Nadat wij deze melding ontvangen, gaan wij direct over tot levering van het product.

Vooruitbetaling per bank

Wil je liever niet met iDeal betalen, maar even wachten tot je order bevestigd is en je de factuur hebt ontvangen? Dan is vooruitbetaling per bank een optie. Onder vermelding van je bestelnummer kun je de betaling aan ons voldoen zoals je gewend bent andere betalingen via internetbankieren te regelen. Je bestelling wordt gereed gemaakt voor transport en zodra wij de betaling hebben ontvangen, zullen wij het bestelde product zo snel mogelijk verzenden.

Let op: met een vooruitbetaling per bank kan het enkele dagen duren voordat wij de betaling ontvangen, terwijl dit met iDeal direct gaat. Dit heeft ook tot gevolg dat je product(en) langer onderweg zijn en later geleverd worden. Met een vooruitbetaling per bank kan het dus aanzienlijk langer duren voor je je bestelling ontvangt.

Rembours

Het is mogelijk om je bestelling onder rembours te laten verzenden. Dit betekent dat je de betaling van je bestelling contant voldoet aan het transportbedrijf. Voor een rembourszending brengen wij eenmalig € 15,- in rekening. Grote producten zoals motorkappen of bumpers kunnen we niet onder rembours versturen, evenals bestellingen naar België

Paypal

Indien je beschikt over een Paypal account kun je direct overboeken via je Paypal account. Je betaling wordt online geautoriseerd zodat je direct weet of deze wel of niet wordt goedgekeurd.

Bestelproces

Wij hebben geprobeerd om het bestelproces zo eenvoudig mogelijk te maken. Je kunt je bestelling afronden nadat je bij een product of vanuit het winkelmandje op 'bestellen' hebt geklikt. Hierna zul je een scherm zien waarin om je persoonlijke gegevens en om een afleveradres wordt gevraagd. Deze gegevens gebruiken wij alleen om je bestelling te kunnen afronden en verzenden. Je gegevens worden niet aan derden verstrekt.

Binnen het bestelproces wordt gevraagd of je je wilt abonneren op de nieuwsbrief. Als je je abonneert op onze nieuwsbrief ontvang je informatie over de nieuwste producten, aanbiedingen en unieke kortingscodes. Voor deze nieuwsbrief kun je je op ieder moment eenvoudig afmelden indien je deze niet langer wilt ontvangen.

Nadat je je gegevens hebt ingevuld kom je op de pagina waar je de gewenste betaalwijze kunt selecteren. Na het afronden van de betaling zenden we je een orderbevestiging toe en dragen wij zorg voor de verdere afhandeling van de bestelling.

Garantietermijn

Hottuning.nl biedt een garantie conform de richtlijnen van de Algemene Voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk.

De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

Garantietermijn

Klachten

Indien je een klacht hebt dien je dit altijd vooraf kenbaar te maken aan Hottuning.nl door een reactie te sturen via e-mail: klantenservice@hottuning.nl of door een brief te sturen aan:

  • Hottuning.nl
  • Galileistraat 4
  • 7173 PE Lichtenvoorde

Vermeld duidelijk de klacht en de eventuele oorzaak van de klacht. Schade? Stuur altijd het factuurnummer en foto's mee van de schade. Schades dienen direct te worden gemeld.

Wij vragen je om in de e-mail of brief zo duidelijk mogelijk de aard van de klacht te omschrijven en foto's te maken van schade die is toe te wijzen aan een verkeerde levering. Vermeld ook altijd het nummer van de bestelling en je contactgegevens. Hottuning.nl zal uiterlijk binnen vijf werkdagen reageren of contact met je opnemen om de klacht te bespreken en af te handelen.

Onder de volgende omstandigheden is een product uitgesloten van garantie:
Aantoonbaar ander gebruik dan in het dagelijks gebruik mag worden aangenomen ten gevolge waarvan beschadigingen zijnontstaan.

Onder de volgende omstandigheden zal het retour gestuurde product niet voor garantie in aanmerking komen:
Een product dat zonder enige kennisgeving vooraf retour wordt gestuurd.

Alle overige klachten komen in aanmerking voor de garantieregeling. Je bent zelf verantwoordelijk voor het retour sturen van het product aan Hottuning.nl. Hottuning.nl streeft er naar om altijd in samenwerking tot een oplossing te komen.

Klachtenafhandeling

Je ontvangt altijd van ons een ontvangstbevestiging dat wij je bericht hebben ontvangen. Wij vragen je om in de e-mail of brief zo duidelijk mogelijk de aard van de klacht te omschrijven en eventueel foto's te maken van schade die is toe te wijzen aan een verkeerde levering. Vermeld ook altijd het nummer van de bestelling en je contactgegevens.

Wij reageren uiterlijk binnen vijf werkdagen via e-mail of we nemen telefonisch contact met je op om de klacht te bespreken en af te handelen.

Bestellen vanuit België?

Wil je een product laten bezorgen in België? Geen enkel probleem! Graag versturen wij je bestelling naar België. Voor bestellingen naar België rekenen wij 9,95 bezorgkosten. Het is voor Belgische klanten helaas niet mogelijk om je bestelling onder rembours op te sturen.

Maak kennis met het team

Dag in, dag uit staan wij klaar voor onze klanten. Of het nu gaat om scherp inkopen, deskundige informatie geven of het zorgvuldig inpakken van jouw bestelling. Wij hechten veel waarde aan persoonlijke benadering en willen dat onze klanten altijd tevreden zijn.