• Veilig online betalen
  • Snelle levering
  • Deskundige klantenservice
Hottuning - Voor al uw auto onderdelen

Veelgestelde vragen

Veel vragen worden regelmatig gesteld. De antwoorden op deze veelgestelde vragen vind je hieronder. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Bestellen

Het magazijn pakt bestellingen op werkdagen in tot 15:00. Voor afleveringen in Nederland gaan deze pakketjes vervolgens dezelfde dag nog mee met DPD, waardoor die normaliter de volgende dag worden geleverd (exclusief zondag en maandag, want het magazijn is zaterdag en zondag gesloten). Voor België ligt de deadline op 15:00 om de aansluiting naar België te redden. DPD levert ook op zaterdag (voor Nederlandse klanten), maar DPD levert alleen op maandag t/m vrijdag (voor Belgische klanten).
Let op dat we ten allen tijde afhankelijk zijn van de pakketdiensten of het ook daadwerkelijk de volgende dag wordt geleverd. Daarom hanteren wij het advies aan klanten hoe eerder u bestelt hoe beter. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld door vertraging in de levering door pakketdiensten.
Wanneer wij uw betaling direct hebben ontvangen op werkdagen voor 15:00, dan zal de bestelling dezelfde dag mits op voorraad nog worden aangeboden aan DPD. Dit houdt in dat u de volgende dag het product in huis hebt. Het magazijn werkt van maandag t/m vrijdag, dus bestellingen die zaterdag of zondag binnenkomen worden maandag ingepakt en meegegeven aan de pakketdiensten.
Let op dat we ten allen tijde afhankelijk zijn van de pakketdiensten of het ook daadwerkelijk de volgende dag wordt geleverd. DPD levert ook op zaterdag (voor Nederlandse klanten), maar DPD levert alleen op maandag t/m vrijdag (voor Belgische klanten). Wij hanteren het advies aan klanten hoe eerder u bestelt hoe beter. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld door vertraging in de levering door pakketdiensten.
Soms kan het voor komen dat de orderbevestiging in de ongewenste e-mailbox (SPAM) terecht komt. We willen u dan ook vragen om ook in deze map te kijken.
We zijn elke werkdag van 9:00 tot 18:00 bereikbaar via whatsapp met het telefoon nummer: +31(0)6 26733434 en kunt u bellen naar het telefoonnummer +31(0) 544-371974. Tevens zijn we bereikbaar op het volgende e-mailadres: klantenservice@hottuning.nl. We streven er naar om elke werkdag voor 18.00 de e-mails van dezelfde werkdag te beantwoorden. U hoeft dus nooit lang te wachten op een antwoord.
U kunt een order annuleren of wijzigen door contact op te nemen met de klantenservice via klantenservice@hottuning.nl of bel naar het nummer +31(0) 544-371974.

Prijzen en betaling

U kunt bij ons op de website betalen door gebruik te maken van iDeal, Bancontact/Mistercash, vooruitbetaling per bank, betaling onder rembours (€ 15,- contant aan de bezorger te voldoen), PayPal.
Alle producten op onze site zijn scherp geprijsd. Heeft u bijvoorbeeld een windscherm of een schroefset ergens anders goedkoper gezien? Dan gaan wij graag met u in overleg! Wanneer u een grote order plaatst kunnen wij kijken of wij u extra korting kunnen bieden. Neem daarvoor contact met ons op via het telefoon nummer: +31(0) 544-371974 of mail naar: klantenservice@hottuning.nl
Uw order wordt verzonden nadat we de betaling hebben ontvangen.
U kunt er ook voor kiezen om het bedrag van de bestelling zelf naar ons over te maken. Wij versturen de bestelling dan op het moment dat het bedrag op onze rekening is bijgeschreven. Meestal duurt dit 1-2 werkdagen. Gebruik hiervoor het volgende rekeningnummer:
IBAN: NL19RABO0111492483 t.n.v. Hottuning Lichtenvoorde
BIC: RABONL2U (voor overschrijvingen vanuit het buitenland)

Vermeld bij je overschrijving altijd je naam en ordernummer. Het ordernummer is terug te vinden in de bevestigingsmail van je bestelling.
Dit is momenteel nog niet mogelijk, maar we hopen de mogelijkheid op termijn wel aan te kunnen bieden.
Alle genoemde prijzen op de website zijn inclusief BTW.

Voorraad en verzending

Er staat per product op onze site vermeld of het product nog op voorraad is
Wij hanteren € 6,95 verzendkosten voor bestellingen binnen Nederland en € 9,95 naar België.
Het is mogelijk om een order af te halen. Dit kunt u doen door te kiezen voor afhalen bij het plaatsen van uw order of bij uw telefonische bestelling. Onze fysieke winkel is geopend op maandag t/m vrijdag: 9:00 t/m 18:00. & Zaterdags tot 14:30 Bij afhalen ff bellen
We verzenden ook naar landen buiten Nederland en België. Dit gebeurt alleen op aanvraag. Bel voor meer informatie onze klantenservice via het telefoonnummer: +31(0) 544-371974.
Zowel in Nederland als in België wordt uw pakket geleverd met DPD.
DPD levert in Nederland op zaterdag de pakketten af. In België worden de pakketten door DPD niet op zaterdag afgeleverd en zult u zodoende uw bestelling van vrijdag op maandag ontvangen.

Retour en garantie

Hottuning staat garant voor een goede werking van de door haar geleverde producten gedurende de fabrieksgarantie termijn. Bij alle producten worden de wettelijke fabrieksgarantie termijn gehanteerd. Indien zich tijdens de fabrieksgarantie termijn een defect aan het product mocht voordoen (als gevolg van fabricage- of materiaalfouten), dan zal deze kosteloos worden omgeruild. Op software zit geen garantie.

Om de garantie zo snel mogelijk te kunnen afhandelen vragen wij je een kopie mee te sturen van de aankoopfactuur en een volledig ingevuld retourformulier.

De garantie is niet geldig indien het defect is veroorzaakt door een schok of val, misbruik, zand, stof, vuil, vocht of corrosie, lekkende batterijen, verkeerde behandeling, reparaties door onbevoegden of defecten veroorzaakt door het niet opvolgen van de onderhoud- en veiligheidsvoorschriften zoals vermeld in de gebruikershandleiding.
  • De bij de producten geleverde verbruiksmaterialen, zoals batterijen of lampjes, vallen niet onder deze garantie.
  • Flexibele onderdelen vallen niet onder garantie.
  • Vastzittende schroefset stelringen vallen niet onder garantie.
Je kunt alle artikelen die je bij ons aangeschaft hebt, tegen bepaalde voorwaarden retourneren. Bij Hottuning heb je voor je bestellingen een zichttermijn van 14 dagen.

Wij verzoeken je na ontvangst van het artikel binnen 24 uur te controleren of het product onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet het geval is, verzoeken wij zo snel mogelijk na ontvangst contact met ons op te nemen om dit te melden. Op die manier kunnen we er voor zorgen dat je snel een vervangend product ontvangt. Schademeldingen die te laat binnenkomen kunnen helaas niet verholpen worden.

Wanneer je niet tevreden bent over het artikel, dan kun je het product binnen de zichttermijn retourneren.

Regels voor retourneren
Mocht u de bestelling willen retourneren dan verzoeken we u om de volgende regels in acht te nemen:
  • Maak een melding van je retourzending per e-mail naar retour@hottuning.nl.
  • Zorg dat de retourzending binnen de zichttermijn van 14 dagen wordt teruggestuurd.
  • Voeg een volledig ingevuld retour formulier bij je retourzending.
  • Verstuur je retour in een omdoos of extra verpakking zodat het artikel niet beschadigt of breekt.
  • Bij het retour zenden van een beschadigd artikel is een complete restitutie niet mogelijk.
  • Stempel van montagebedrijf moet toegevoegd worden.
  • Voor een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde artikel is het volgende van belang:
  • Voeg een ingevuld retour formulier bij je retour.
  • Stuur je meer dan 1 pakket terug en heb je maar 1 retourbon, voeg dan bij de andere pakketten een brief met daarop je naam, adres en factuurnummer.
Let op! Wanneer een bestelling ongefrankeerd retour wordt gezonden zullen wij de verzendkosten in mindering brengen van het eventueel te restitueren bedrag.